Асоціація музейних працівників Луганської області боротиметься за статус «Музей Слобожанщини» для Новопсковського, Новоайдарського та Біловодського краєзнавчих музеїв

Галина ТИЩЕНКО

– Питання про статус – серед найважливіших для нас. Його вирішення ми будемо домагатися через Міністерство культури. Адже, наприклад, у Новопсковському музеї є унікальна композиція, пов’язана з автентичністю слобожанського сільського будиночка, – розповідає голова Асоціації Геннадій Верескун. – Такий саме статус має бути у Новоайдарського музею тому, що там єдиний в Україні музей національного костюму. У Біловодському музеї ми хочемо зробити центр культурної спадщини на базі колишніх імператорських конезаводів, один з яких у минулому році відзначив своє 250-річчя. Мріємо, щоб гості, які приїжджатимуть до Біловодська, могли до конезаводу добиратися справжнім фаетончиком.

За словами Геннадія Верескуна, у біловодчан плани навіть більші: на території одного з кінних заводів влаштувати всеукраїнський фестиваль «Золота підкова», на який «можна запросити усі кінні заводи, державні та приватні, які зараз існують».

– Це дасть розширену уяву про те, що музейна справа – діє, що це зараз вигідно. Фестиваль можна зробити не лише кінноспортивним, а й фольклорно-етнографічним, щоб показати, що Луганщина не стоїть на місці. Ми маємо інвестиційну й економічну перспективу, – пояснює директор Асоціації.

Саме заради того, аби набути нового досвіду для реалізації таких амбітних проектів, працівники музеїв Луганщини зараз беруть участь у проекті «Музей відкрито на ремонт» та програмі «Культурна дипломатія між регіонами України», який проводиться за підтримки Українського кризового медіацентру. Зрозуміло, що під «ремонтними» розуміються не традиційні косметичні роботи із заміни вікон чи дверей, а осучаснення методів та форматів роботи музею. Основна ідея проекту полягає у перетворені музеїв на сучасні культурі центри, що активно включені у життя свого міста і формують гуманітарну політику регіону.

Музейники Луганщини у рамках проекту вже побували на Донеччині, Львівщині та Івано-Франківщині. Результатом роботи мають стати виставки, ряд освітніх заходів для співробітників та відвідувачів, а також методологічні рекомендації для подальшого розвитку музеїв.

До речі, саме у рамках проекту у Сєвєродонецьку співробітники усіх музеїв Луганщини мали можливість почути розповідь про канадський досвід реорганізації музеїв від експерта музейної справи Гордона Філевича.

– Зараз наше завдання – зберегти культурну спадщина краю, бо те, що з нами трапилося (маю на увазі війну), сталося саме через нехтування такими духовними речами, – резюмує Геннадій Верескун.

Распечатать
© По материалам Луганщина.ua
Наверх