Лише декілька місяців залишилося до старту в Сєвєродонецьку міжнародного мультикультурного оперного проекту «Музику чути крізь стіни». Цьогоріч влітку музиканти, актори, співаки, режисери і драматурги з різних куточків України та Європи завітають на Луганщину, щоб разом з місцевими колегами втілити у життя грандіозний задум режисерської команди проекту: поставити на сєвєродонецькій сцені оперну виставу «Дон Жуан» Моцарта

Евеліна БОГДАНОВА

Початок репетиційного періоду, який відбуватиметься протягом семи тижнів у Сєвєродонецьку, запланований на середину липня цього року. Прем’єрні покази глядачі побачать вже 1 та 2 вересня на сцені Луганського академічного українського музично-драматичного театру за участі Луганської обласної філармонії. Але до цього часу учасникам міжнародного проекту доведеться ще багато попрацювати.

Наприкінці лютого в Берліні відбулася перша робоча зустріч режисерської команди проекту. Німецький режисер Торстен Келле і його українські колеги Олексій Доричевський та Ігор Білиць протягом п’яти днів працювали з текстом та музикою опери «Дон Жуан». Разом з ними над концепцією вистави розмірковували сценограф Міхаел Бірн та художник з освітлення Ханс Фрюндт.

Позаду два роки підготовки, і нарешті ми приступили до найцікавішого – творчої частини нашої роботи, – зазначив Петер Шварц, керівник проекту «Музику чути крізь стіни», почесний доктор мистецтв, голова об’єднання «VladOpera e.V.». – Тепер проект розпочинається насправді!

Завдяки такому українсько-німецькому симбіозу режисерів вистава «Дон Жуан», якій виповнилося вже 230 років, заграє новими кольорами та стане більш сучасною.

Мені дуже цікаво працювати з українськими колегами, – розповів режисер-постановник Торстен Келле. – Під час обговорень ми знайшли багато нових перспективних ідей, яких я не бачив раніше.

Самі українські драматурги вважають себе певним містком між німецькою режисурою й українськими реаліями, українськими артистами і сучасною українською публікою. До того ж, Олексій Доричевський та Ігор Білиць – театральні режисери, тому оперна вистава «Дон Жуан» в Сєвєродонецьку докорінно буде відрізнятися від звичної для всіх опери: Луганщина побачить виставу, де значну роль буде відігравати неймовірна театральна візуалізація глибокої філософії музичного шедевру Моцарта.

У розробці концепції майбутньої вистави для мене важливою була динаміка – не звична «мертва» опера з нерухомими «співаючими головами», а цікаве і захоплююче театральне дійство, яке розкаже глядачеві історію, повну почуттів і глибокої філософії, – окреслив своє бачення ідеї вистави режисер Олексій Доричевський. – Публіка побачить Дон Жуана не як жадібну та нечесну саму з собою людину, яка краде любов у інших, а як єдину в цьому суспільстві людину, яка вміє любити.

Режисери проекту за основу взяли ідею максимально розірвати розповсюджені шаблони сприйняття Дон Жуана, розкрити складний психологічний малюнок його особистості, представити його людиною, яка хоче свободи і бажає її всім. Але суспільству свобода в такому вигляді незрозуміла і сприймається як загроза для життя.

В колі завдань, які ми ставили перед собою у процесі обговорення вистави «Дон Жуан», одним з важливих моментів ми окреслили її універсальність для будь-якої категорії глядачів, як то тих, для кого звичними є походи до театру, так і для тих, хто вперше відвідає оперу, – акцентував режисер Ігор Білиць. – Я хочу, щоб кожному в залі було цікаво, зрозуміло і ні краплі не нудно в тому потоці глибоких філософських думок про людські цінності. У паралелі з режисерським складом над проектом «Музику чути крізь стіни» працюють і музиканти. Нещодавно в австрійському Граці відбулася зустріч музичного керівника і диригента проекту Робіна Енгелена та другого диригента Віталія Алексейонка з Білорусі, які обговорили концепцію музичної частини оперної вистави.

Цікавість «Дон Жуана» в комплексності і неоднозначності кожного образу, невловимому поєднанні трагічного та комічного, що робить оперу дуже схожою на реальне життя, – вважають музиканти. – Музика Моцарта допомагає знайти себе в цьому світі, відчути себе людиною. І взагалі музика об’єднує, впливає на людей більше, ніж тисячі слів, змінює ненависть в серцях на розуміння і любов. І це як ніколи потрібно на Сході України.

Розвиток подій за проектом «Музику чути крізь стіни» можна відстежувати, відвідуючи сторінку об’єднання «VladOpera e.V.»: www.facebook.com/vladopera.

Проект «Музику чути крізь стіни» втілюється за підтримки голови Луганської облдержадміністрації – керівника Луганської обласної ВЦА Юрія Гарбуза, фінансується Міністерством закордонних справ Німеччини, Німецькими фондами «ZEIT Stiftung» та «Allianz Cultural Foundation» та Міністерством науки, досліджень та мистецтва землі Баден-Вюртемберг (ФРН).

На фото: режисер-постановник Торстен Келле, режисери Олексій Доричевський, Ігор Білиць та сценограф Міхаел Бірн

Распечатать
© По материалам Луганщина.ua
Наверх