Брифінг командувача Об’єднаних сил (ОС) генерал-лейтенанта Сергія Наєва щодо особливостей військової операції на території Донбасу пройшов у Краматорську 2 травня. У заході взяли участь керівники військово-цивільних адміністрацій Луганської і Донецької областей Юрій Гарбуз і Павло Жебрівський. За словами генерала Наєва, зміна формату операції необхідна була, перш за все, задля стримування ворога, організації адекватної відповіді на обстріли українських позицій та посилення оборонних структур. Водночас, як зазначив спікер, наразі не прогнозується ускладнення в зоні конфлікту або загострення бойових дій

Луганщина.ua

Нагадаємо, операція Об’єднаних сил розпочалась 30 квітня. За словами командувача ОС, від АТО вона відрізняється тим, що це військова операція.

– Командування Об’єднаних сил виходить з того, що наразі окупували частину території України де-факто російські окупаційні війська, а не лише так звані «ДНР» та «ЛНР», які на офіційному рівні в Україні було визнано терористичними організаціями, – пояснив спікер.

З початком проведення операції Об’єднаних сил на Донбасі усі підрозділи Збройних сил України та інших військових формувань, які залучаються до проведення операції, перейшли в безпосереднє підпорядкування Сергія Наєва. Свої повноваження він здійснюватиме через Об’єднаний оперативний штаб Збройних сил України. На Об’єднаний оперативний штаб ЗСУ покладається організація, планування та контроль виконання заходів із забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії Російської Федерації у Донецькій і Луганській областях, створення умов для тісної та конструктивної співпраці між військовою складовою операції та діяльністю військово-цивільних адміністрацій.

– З цього моменту військовослужбовці Збройних сил, прикордонники, нацгвардійці та працівники правоохоронних органів, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і відсічі збройної агресії Російської Федерації, підпорядковуються командувачу Об’єднаних сил, рішення і накази якого є обов’язковими для виконання, – наголосив генерал-лейтенант.

Водночас він підкреслив, що знає про занепокоєння жителів Донбасу по обидві сторони від лінії зіткнення щодо активізації бойових дій.

– Ми розуміємо це. Саме тому хочу наголосити – ми не прогнозуємо загострення бойових дій у зв’язку із початком операції. Ми прийшли не для того, щоб роздмухувати конфлікт, а для того, щоб прискорити його завершення, – сказав Сергій Наєв.

Командувач ОС зазначив, що він добре розуміє, наскільки підступним та водночас передбачуваним, є противник. Саме тому значні зусилля будуть спрямовані на зміцнення позицій Збройних сил України на лінії зіткнення.

– Це означає, що буде проведено обов’язкове дообладнання та посилення оборонних споруд, створення нових укриттів для особового складу і техніки, – пояснив він.

Генерал-лейтенант Сергій Наєв також розповів про намір переглянути схеми мінно-вибухових загороджень та звільнити від вибухівки, в першу чергу, ті ділянки, які заважають або створюють небезпеку для місцевого населення.

– Ще раз наголошую – у цьому та у всіх інших випадках йдеться про людей, які знаходяться по обидві сторони від лінії зіткнення. Вони всі є громадянами України, і життя та здоров’я всіх є однаково цінним для української держави. Це є ключовим принципом діяльності усього особового складу, усіх урядових структур, які залучені до Об’єднаних сил, – підкреслив він.

При цьому генерал-лейтенант зазначив, що для нього, як для командувача Об’єднаних сил, утримання лінії розмежування не буде головною місією. Він вважає, що найголовніше – припинити безкарні обстріли українських позицій.

– Відповідь на такі провокації буде жорсткою та невідворотною. Ми виходимо з того, що виконання Мінських домовленостей не позбавляє нас, Об’єднані сили, права на самозахист, тобто на захист від вогню та реагування на дії терористів всіма доступними способами, – наголосив він.

Об’єднанні сили, за словами Наєва, даватимуть сувору відсіч провокаціям противника, особливо тим, що пов’язані з обстрілами мирних населених пунктів та КПВВ на лінії зіткнення, від чого страждають, в першу чергу, мешканці міст та селищ Донбасу.

– Ми не дозволимо противнику зірвати процес нормалізації життя на територіях, які підконтрольні Україні, і будемо досягати цього усіма доступними способами, – заявив командувач ООС.

Тим часом у зонах безпеки та районі бойових дій буде введений особливий порядок (його опубліковано нижче – ред.), який передбачає перевірки та тимчасові обмеження для громадян. Але це тимчасові заходи, які сприятимуть структурованості роботи та стабілізації ситуації.

Сергій Наєв додав, що громадяни України з числа мешканців Донбасу, незалежно від того, знаходяться вони в районах навколо лінії розмежування або на тимчасово окупованих територіях, мають бути впевнені – Об’єднані сили зроблять усе можливе та необхідне для поновлення на цих територіях верховенства права. Це та категорія, про яку люди, що перебувають під окупацією, вже давно забули.

За словами командувача, саме встановлення верховенства права, чесного суду, поновлення діяльності справжніх правоохоронних органів, а не бандитів зі зброєю, є необхідною умовою для повернення регіону до нормального мирного життя.

– Великою перевагою Об’єднаних сил є система координації дій військових та правоохоронних структур, їхня співпраця з військово-цивільними адміністраціями, – переконаний генерал-лейтенант Сергій Наєв.

За його словами, серед пріоритетів такої спільної роботи – відновлення та розбудова зруйнованої під час бойових дій інфраструктури, зокрема – соціальних об’єктів. Йдеться, в першу чергу, про райони, які безпосередньо межують із лінією зіткнення. Головний масив економічних та соціальних питань візьмуть на себе професіонали зі складу військово-цивільних адміністрацій. Це стосується поновлення повноцінної роботи промислових об’єктів, розвиток горизонтальних економічних зв’язків, сприяння діяльності малого та середнього бізнесу, зменшення рівня безробіття.

Керівник Луганської військово-цивільної адміністрації Юрій Гарбуз наголосив на пріоритетності для області питань енергетичної та інформаційної безпеки.

– В енергетиці ми рухаємося до об’єднання з єдиною енергосистемою України. В ідеологічній роботі – до об’єднання із Західною Україною (це проект «Змінимо країну разом!») та реінтеграції тимчасово окупованої території Луганської області (проект «Луганщина у нас одна»). Адже у Луганськ разом із танками зайшла ідеологія «руського міра», і вона просуває свої щупальці по всій території України, – зазначив очільник Луганщини.

– Ми розраховуємо, що завдяки нашим зусиллям, завдяки зусиллям військово-цивільних адміністрацій, нам вдасться створити на території Донецької і Луганської областей соціальні та правові умови, які будуть потужним стимулом для повернення додому для тих громадян, які нині опинилися під окупацією, – додав, у свою чергу, командувач ООС.

За матеріалами прес-центру Об’єднаних сил

На виконання вимог Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей від 18 січня 2018 року, у зв’язку з оголошенням Верховним Головнокомандувачем Збройних сил України рішення про початок проведення операції Об’єднаних сил, діятиме особливий порядок у зонах безпеки та районі бойових дій

ОСОБЛИВИЙ ПОРЯДОК

З метою збереження життя та здоров’я осіб, які не залучаються до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, недопущення несанкціонованого ввезення (вивезення) до (з) району проведення операції зброї, боєприпасів, вибухових та наркотичних речовин встановлюється особливий порядок, який передбачає надання органам сектору безпеки і оборони, іншим державним органам України спеціальних повноважень, необхідних для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Умови настання особливого порядку та надання спеціальних повноважень:

  • загроза застосування засобів ураження, в тому числі ракетних військ та артилерії, реактивних систем залпового вогню та авіації;
  • загроза здійснення терористичних актів і диверсій;
  • рух військових колон;
  • проведення заходів щодо пошуку та знищення диверсійно-розвідувальних сил (груп) (далі – ДРС та ДРГ) противника;
  • проведення заходів розмінування місцевості та об’єктів;
  • проведення заходів бойової та оперативної підготовки;
  • проведення заходів оперативно-розшукової роботи;
  • виникнення надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру;
  • перевірка готовності сил і засобів Об’єднаних сил до виконання завдань за призначенням;
  • забезпечення безпеки переміщення та перебування вищого військово-політичного керівництва держави, представників держав-партнерів.

У відповідності до ст.12 Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей» з метою забезпечення життево важливих інтересів суспільства і держави під час відсічі збройної агресії у зонах безпеки, прилеглих до району бойових дій, військовослужбовці, працівники правоохоронних органів та особи, визначені статтею 8 цього Закону, залучені до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганських областях, відповідно до Конституції та Законодавства України, мають право (спеціальні повноваження):

  • застосовувати у разі крайньої необхідності зброю і спеціальні засоби до осіб, які вчинили або вчиняють правопорушення чи інші дії, що перешкоджають виконанню законних вимог осіб, залучених до виконання заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, або дії, пов’язані з несанкціонованою спробою проникнення в район здійснення зазначених заходів;
  • затримувати і доставляти осіб, до органів Національної поліції України;
  • перевіряти у громадян і посадових осіб документи, що посвідчують особу, а в разі відсутності документів – затримувати їх для встановлення особи;
  • здійснювати особистий огляд громадян, огляд речей, що при них знаходяться, транспортних засобів та речей, які ними перевозяться;
  • тимчасово обмежувати або забороняти рух транспортних засобів і пішоходів на вулицях та дорогах, не допускати транспортні засоби, громадян на окремі ділянки місцевості та об’єкти, виводити громадян з окремих ділянок місцевості та об’єктів, відбуксировувати транспортні засоби;
  • входити (проникати) в житлові та інші приміщення, на земельні ділянки, що належать громадянам, на територію та в приміщення підприємств, установ і організацій, перевіряти транспортні засоби для виконання заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
  • використовувати із службовою метою засоби зв’язку і транспортні засоби, у тому числі спеціальні, що належать громадянам (за їхньою згодою), підприємствам, установам та організаціям, крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших представництв іноземних держав та міжнародних організацій.

Зоною безпеки, прилеглою до району бойових дій, вважати: ВИНОГРАДНЕ, КУРАХОВЕ, ОЧЕРЕТИНЕ, РОЗІВКУ, ВОВЧЕЯРІВКУ, БІЛУ ГОРУ, НОВОАЙДАР, САДКИ, МАКАРІВКУ, ПРОСТЯНЕ, вздовж Державного кордону, р. ЧЕРНЯВКУ, вздовж адміністративного кордону Луганської та Харківської областей, ОЛЬГІВКУ, вздовж адміністративного кордону Донецької та Харківської областей, ЗНАМЕНІВКУ, вздовж адміністративного кордону Донецької та Дніпропетровської областей, КОМИШУВАХУ, вздовж адміністративного кордону Донецької та Запорізької областей, УРЗУФ, вздовж морського узберіжжя, ПРИМОРСЬКЕ.

У зоні безпеки, рішенням командувача Об’єднаних сил, можуть створюватися райони обмеженого та забороненого доступу.

Допуск до району обмеженого доступу осіб, не залучених до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснюється за рішенням командувача Об’єднаних сил, командирів оперативно-тактичних угруповань та відповідних командирів (начальників), до повноважень яких входить забезпечення дотримання порядку перебування в районах проведення операції Об’єднаних сил та на об’єктах, що перебувають під їхньою охороною (оперативним управлінням).

Допуск до району забороненого доступу здійснюється на підставі встановлених зразків перепусток, за рішенням командувача Об’єднаних сил. Допуск сторонніх осіб до такого району ЗАБОРОНЕНО.

Районом бойових дій вважати район, що охоплений бойовими діями уздовж лінії зіткнення, де підрозділи Збройних сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів виконують бойові завдання щодо недопущення прориву противника в глибину території держави. Встановити наступні режими перебування в зоні безпеки на території Донецької та Луганської областей для осіб, не залучених до проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації:

«ЗЕЛЕНИЙ»

Перебування та переміщення осіб не обмежено, за винятком районів забороненого та обмеженого доступу.

«ЖОВТИЙ»

Перебування та переміщення осіб в зоні безпеки здійснюється за наявності документів, що посвідчують особу, крім того, проводиться особистий огляд громадян, огляд речей, що при них знаходяться, транспортних засобів та речей, які ними перевозяться.

Режим встановлюється на рубежах ізоляції та районах обмеженого доступу.

«ЧЕРВОНИЙ»

Перебування осіб тимчасово обмежено (заборонено). Пропуск громадян та посадових осіб здійснюється за наявності встановленої командувачем Об’єднаних сил (командиром ОТУ) перепустки. Рух транспортних засобів та пішоходів на вулицях та дорогах обмежено (заборонено). Транспортні засоби та громадяни на окремі ділянки місцевості та об’єкти не допускаються. Відповідні режими можуть тимчасово вводятися в окремих районах, або у всій зоні безпеки рішенням командувача Об’єднаних сил.

Встановити «ЧЕРВОНИЙ» режим перебування в районі бойових дій та в районах забороненого доступу на території Донецької та Луганської областей для осіб, не залучених до проведення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації.

Іізоляцію району проведення операції здійснити шляхом несення служби (виконанням бойових завдань) на рубежах ізоляції.

Рубіж ізоляції – визначені рішенням командувача Об’єднаних сил місця, ділянки місцевості, які прилягають до району проведення операції, району бойових дій, де здійснюється перевірка у громадян і посадових осіб документів, що посвідчують особу, здійснюється особистий огляду громадян, речей, що при них знаходяться, транспортних засобів та речей, які ними перевозяться.

В’їзд до району проведення операції, району ведення бойових дій, районів обмеженого та забороненого доступу дозволяється лише через визначені командуванням Об’єднаних сил блокпости. Підставою для допуску в район проведення операції Об’єднаних сил для осіб, не залучених до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, є:

  • проживання в районі проведення операції Об’єднаних сил особи, яка намагається в’їхати (виїхати) на цю територію, або її близьких родичів чи членів сім’ї, що підтверджується документами, виданими уповноваженими державними органами України;
  • розташування в районі проведення операції Об’єднаних сил місця поховання близьких родичів або членів сім’ї, що підтверджується відповідними документами;
  • смерті близьких родичів або членів сім’ї в районі проведення операції Об’єднаних сил, що підтверджується відповідними документами;
  • наявність права власності на об’єкти нерухомості, що знаходяться в районі проведення операції Об’єднаних сил;
  • необхідність участі у забезпеченні національних інтересів України з метою мирного врегулювання конфлікту чи з гуманітарних питань;
  • необхідність виконання дипломатичних та консульських функцій, в тому числі в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерством закордонних справ України);
  • необхідність виконання функцій в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерством закордонних справ України);
  • звільнення з місць позбавлення волі, на підставі документу, що посвідчує особу, після відповідної перевірки працівниками Національної поліції України;
  • наявність спеціальної перепустки (додаток 2, 3 до Інструкції);
  • здійснення поїздок в район проведення операції Об’єднаних сил для: трудової діяльності, навчання, наукової діяльності, з культурною або релігійною метою, для оздоровлення, супроводу дитини до загальноосвітніх чи дошкільних навчальних закладів тощо.

Перелік підстав для допуску в район проведення операції Об’єднаних сил для осіб не залучених до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях за рішенням командувача Об’єднаних сил може уточнюватися.

Особам, не залученим, до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, відмовляється у наданні допуску до району проведення операції Об’єднаних сил у разі:

  • коли особа підозрюється у вчиненні кримінально правопорушення;
  • коли паспорт громадянина є підробленим, зіпсованим або належить іншій особі;
  • коли є наявні відомості про сприяння особою вчиненню правопорушення;
  • у разі реальної загрози життю та здоров’ю з введенням ЧЕРВОНОГО режиму перебування як в районі бойових дій, так і в зонах безпеки.

Підставою для допуску до району бойових дій (ЧЕРВОНИЙ режим) для осіб не залучених до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, є:

  • проживання в районі проведення операції Об’єднаних сил особи, яка намагається в’їхати (виїхати) на цю територію, або її близьких родичів чи членів сім’ї, що підтверджується документами, виданими уповноваженими державними органами України;
  • перетин лінії зіткнення з метою входу (виходу), в’їзду (виїзду) до окупованих територій Луганської та Донецької областей;
  • смерті близьких родичів або членів сім’ї в районі проведення операції Об’єднаних сил, що підтверджується відповідними документами;
  • наявність права власності на об’єкти нерухомості, що знаходяться в районі проведення операції Об’єднаних сил;
  • необхідність виконання функцій в рамках діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна (виключно за клопотанням або погодженням з Міністерства закордонних справ);
  • звільнення з місць позбавлення волі, на підставі документу, що посвідчує особу, після відповідної перевірки працівниками Національної поліції України;
  • здійснення поїздок в район проведення операції Об’єднаних сил для трудової діяльності з метою відновлення інфраструктури населених пунктів, надання медичної та соціальної допомоги;
  • наявність спеціальної перепустки встановленого зразка.

Перелік підстав для допуску до району бойових дій для осіб, не залучених до заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, за рішенням командувача Об’єднаних сил може уточнюватися.

Відповідно до Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей» керівництво силами та засобами Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснює командувач Об’єднаних сил.

Втручання будь-яких осіб незалежно від посади в управління заходами із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях не допускається.

Распечатать
© По материалам Луганщина.ua
Наверх