Яка вона, Луганщина? Як свою малу батьківщину сприймають ті, хто тут народився, проживає, працює, ростить дітей? Якою уявляють собі Луганщину в різних куточках України? І головне, якою кожен з нас хоче бачити її у майбутньому? Відповіддю на ці питання стали створені великою командою фахівців проекти брендбуку та комунікативної стратегії Луганської області. Вони були презентовані в ході семінару, який днями відбувся за ініціативи Агенції регіонального розвитку

Евеліна БОГДАНОВА

Саме комунікація на початку третього тисячоліття є найважливішою формою розвитку всіх процесів, в тому числі припинення війн та встановленням миру.

– Комунікації – це все. Все – це комунікації, – процитувала Людмила Долгоновська, заступник директора Департаменту масових комунікацій Луганської облдержадміністрації, президента Естонії Керсті Кальюлайд, яка нещодавно першою з іноземних лідерів відвідала Донбас.

Руйнування шаблонів, стереотипів і негативних асоціацій, нівелювання російської пропаганди, створення позитивного іміджу Луганської області, підвищення її інвестиційної та туристичної привабливості, підвищення суспільної довіри, через ефективні комунікації – основа проекту «Комунікативна стратегія Луганської області від планування до «єдиного голосу», презентованого Людмилою Долгоновською під час семінару.

– Чи буде регіон успішним, багато в чому залежить від його іміджу. Промоції – важливий елемент комунікацій, один з інструментів просування області в Україні та світі, конкурентної боротьби територій за інвестиції, туристичні та фінансові потоки, інновації та трудові ресурси, – зазначив Костянтин Мєшков, заступник Департаменту зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності Луганської ОДА. – Можливо, не один рік знадобиться, щоб змінити імідж Луганської області, але це потрібно робити.

Імідж повинен бути зрозумілим, пізнаваним, викликати приємні почуття, тому не менш важливо, як буде виглядати його візуалізація, стилістичне оформлення. Цікавий приклад бренду у вигляді сувенірної упаковки крейди «Щасливий крейдяник», яку створили в Новопсковській ОТГ, навела в ході обговорення презентацій Ольга Лішик, заступник голови Луганської облдержадміністрації.

33653465_464695990654790_6776126665463431168_n

Робочі моменти семінару

– Щоб себе позиціонувати, треба дивитись на Луганщину очима туристів, – ацентувала вона. – І потрібно любити те, що в нас є.

Руслан Галгаш, директор Інституту економіки СНУ ім. В. Даля, розповів про актуалізацію бренду Луганської області та підкреслив важливість згуртованості всіх учасників процесу навколо позиціонування регіону.

– Спроби замислитися над брендом області вже були. Наприклад, конкурс «Луганський байбак», який згуртував навколо себе велику кількість людей – адептів, скептиків та критиків. І це добре, бо критика показала, що Луганщина у кожного своя. Так народився бренд «Луганщина МОЯ», – розповів Руслан Галгаш. – Наступним етапом повинна стати його актуалізація через стратегії, бізнес–процеси та інші кроки. Важливо кожному зрозуміти, яка вона, його Луганщина, і донести своє бачення до інших.

Презентуючи проект брендбуку Луганської області радник ПРООН з питань примирення та соціальної єдності Ганна Борова звернула увагу присутніх на важливість промоції не тільки Луганщини в цілому, а й окремих її районів та ОТГ. Заразом вона навела приклади таких місць у регіоні, які можуть привернути увагу людей і розповіла про активну підтримку ПРООН у створенні Комунікативної стратегії Луганської області.

– У ході поїздок в інші регіони ми зрозуміли, що за відсутності комунікативної політики, пізнаваних слоганів та бренду, про Луганську область, і зокрема, про Сєвєродонецьк в інших областях мало що відомо. Тому Програма розвитку ООН із задоволенням долучилася до процесу створення фірмового стилю області, – зазначила Ганна Борова. – Результат спільних напрацювань цілої групи людей – проект брендбуку – вже є у загальному доступі. З ним можна ознайомитися на сайтах strategy2020.lg.ua та ngo.lg.ua.

Тож, як бачимо, початок є. Попереду ще багато роботи з реалізації комунікативної стратегії та маркетингу регіону, стратегічної самопрезентації області через використання бренду в різноманітних сферах – експорті, туризмі, культурі, внутрішній та зовнішній політиці.

Та не менш важливо, щоб регіональний бренд оселився в серцях місцевого населення, став символічним вираженням іміджу Луганщини, відзнакою його репутації, а не просто реципієнтом комунікацій про нього. І тут все залежить від кожного з нас.

На головному фото: приклади використання фірмового логотипу та патернів, наведені у брендбуці Луганської області

Распечатать
© По материалам Луганщина.ua
Наверх