На початку травня цього року уряд схвалив бренд для популяризації України в світі «Ukraine NOW UA», а вже 31 липня в Сєвєродонецьку представили новий сучасний бренд Луганської області. Його складовими стали слоган «Луганщина – привітна, різноманітна, МОЯ» та зображення найупізнаваніших символів регіону: байбака, коня та лисиці. Форум-презентація під назвою «Імідж Луганської області: від ідеї до сучасного бренду» відбувся в Луганській облдержадміністрації

Евеліна БОГДАНОВА

ЕЛЕМЕНТ ЗГУРТУВАННЯ

Дев’ять місяців знадобилося, щоб створити новий бренд області. Над його розробкою працювала робоча група за участі представників обласної державної адміністрації, міжнародних організацій, науковців та громадськості.

– Луганщина пов’язана з військовими подіями. На жаль, такий негативний імідж впливає на залучення інвестицій. Тому для нас вкрай важливо показати Україні та світовій спільноті, що Луганщина дійсно талановита, працьовита, має промисловий потенціал та розвинутий аграрний сектор, – зазначив у привітальному слові заступник голови облдержадміністрації Юрій Клименко.

Активну участь в процесі взяли представники ПРООН.

– До створення бренду долучилися експерти з брендингу та піару, відбулося широке публічне обговорення рекламного продукту, – відзначив керівник Програми з відновлення та розбудови миру ПРООН Віктор Мунтяну. – Гордість за свою Батьківщину – важливий елемент згуртування навколо національної ідеї. І сьогоднішня презентація – це всього лише початок, певний етап цього процесу. Зараз необхідно зрозуміти, яким чином продукт «Луганщина МОЯ» піде в маси.

У сучасному світі мало мати потенціал. Треба вміти позиціонувати себе. Тому Департаментом зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності Луганської облдержадміністрації була розроблена Регіональна цільова програма сприяння залученню іноземних інвестицій, розвитку міжнародного співробітництва та формування позитивного іміджу Луганської області на 2018-2020 роки.

– Донедавна і в України не було власного бренду, але сьогодні ми вже бачимо наймасштабнішу маркетингову кампанію під назвою «Ukraine NOW UA». Та ж ситуація була і в Луганській області. Тому ми започаткували ініціативу брендування області і розпочали роботу над створенням нового іміджу Луганщини, – акцентував директор департаменту Денис Денищенко. – Наші плани на майбутнє – це створення інвестиційного паспорту Луганської області, інвестиційних паспортів, стратегій розвитку та сучасних брендів для ОТГ. Також найближчим часом ми плануємо завершити створення інвестиційного порталу Луганської області.

08 - Бренд 3

Олена Кізілова, начальник управління економічного розвитку і торгівлі Новоайдарської райдержадміністрації, представила брендований календар із зображенням традиційного жіночого вбрання з 12 районів Луганської області

Не менш важливим інструментом побудови та просування будь-якої іміджевої політики є скоординована і спланована комунікація. Тому з метою формування інформаційного простору для об’єднання та подальшого мирного розвитку Луганщини у складі України було розроблено Комунікативну стратегію Луганської області. Документ передбачає розробку і впровадження стратегічного планування, координацію комунікативної діяльності та дотримання принципу «єдиного голосу». Детальніше про нього розповіла під час форуму-презентації начальник управління стратегічних комунікацій ЛОДА Людмила Долгоновська.

– У новинних стрічках ЗМІ Луганщина переважно постає зоною міжнародного збройного конфлікту. За результатами досліджень, проведених нашою робочою групою, ми створили Комунікативну стратегію, як інструмент розповсюдження позитивного іміджу області, – зазначила пані Людмила. – Очікувані її результати – це створення сприятливого проукраїнського інформаційного простору в області, протидія руйнівним впливам російської пропаганди, відновлення довіри до української влади та зростання національної свідомості і спільного сприйняття Луганщини як регіону з потужним науково-промисловим потенціалом та прекрасною природою, головною цінністю якого є люди.

З ЛУГАНЩИНОЮ У СЕРЦІ

Варто зазначити, що колектив робочої групи займався розробленням бренду та брендбуку Луганщини в особистий час, не отримуючи за це грошей. Це стало такою собі «ініціативою знизу». Результати напрацювань ідейників бренду представила громадськості радник ПРООН з соціальної згуртованості та примирення Ганна Борова.

– Усі ми дуже різні, але нас об’єднує одне – ми живемо на Луганщині. Вона у нас в серцях. І у кожного вона своя, привітна і різноманітна, – наголосила пані Ганна. – І насправді, кожен з нас – це бренд, який несе в загальне коло позиціонування Луганщини все найкраще, що в ньому є.

Широкому загалу презентували приклади брендованої продукції: предмети одягу, сувеніри, канцелярські вироби, календар із зображенням традиційного жіночого вбрання з 12 районів Луганської області, які розташовані на території, підконтрольній українській владі.

08 - Бренд 2

Сергій Орлик демонструє інноваційний сувенір – тревел-бокс

– Криза, як то кажуть, це у тому числі і час можливостей. Для Луганщини – це шанс змінити сприйняття області не тільки всередині країни, але й на світовому рівні, – зауважив Андрій Мітяєв, представник робочої групи з брендінгу області. – Ми свідомо відійшли від того, щоб у нас знов були домни, шахти і таке інше. Ми хочемо бачити Луганщину яскравою.

Також Андрій Мітяєв відзначив, що вже з’явився сайт brand.lg.ua, де зібрані всі матеріали з брендування області. Далі цей сайт буде доповнюватися, розвиватися. Коли його буде офіційно оформлено, всі бажаючі зможуть брати звідти всі брендовані матеріали для використання.

Родзинкою презентації став тревел-бокс – пристрій, який дозволяє переглядати 3D-зображення найкращих краєвидів Луганської області в режимі віртуальної реальності. Їх сьогодні створено вже дванадцять. Цікавинку презентував один із залучених до брендування експертів Сергій Орлик.

– Ми проявили певну сміливість і створили для Луганської області незвичайний інноваційний сувенір. Причому в жодній області такого сувеніру офіційно немає, – наголосив він. – Для знайомства з Луганщиною у віртуальному форматі потрібен лише смартфон з доступом до інтернету.

Вся брендована продукція сьогодні знаходиться в розпорядженні робочої групи.

– Якщо на Луганщину приїжджатимуть гості, делегації, або комусь цікаво самому познайомитися з новим брендом області, ви можете звертатися до Департаменту зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної та інвестиційної діяльності Луганської облдержадміністрації, і ми будемо раді допомогти, – підсумував Денис Денищенко.

КОМЕНТАРІ УЧАСНИКІВ КОМАНДИ-РОЗРОБНИКА БРЕНДУ

Руслан Галгаш, директор інституту економіки й управління СНУ ім. В.Даля:

– «Луганщина МОЯ» – це відповідь на питання: хто ми? Але головне, не «хто», а «як». Як нам розвиватися? І тут постає питання актуалізації бренду – його треба використовувати. І кожен може надавати власну його інтерпретацію.

Роман Власенко, заступник директора Луганської Агенції регіонального розвитку:

– Я вважаю, що брендом повинен бути кожен з нас. Луганщина – вона «МОЯ», і кожен повинен це розуміти і нести це в маси. Тоді на нас чекатиме успіх. Взагалі, я вважаю, що це певна віха в розвитку Луганської області. З часом про нас будуть знати, що ми благополучна територія, де живуть грамотні, кваліфіковані, завзяті люди.

Андрій Жидков, директор ВП НДІ «Іскра» СНУ ім. В.Даля:

– Кожен з нас усіх – агент впливу, який несе головний меседж, що Луганщина – привітна і різноманітна. Коли людина їде з візитом, наприклад, на західну Україну, і має такий значок, в неї обов’язково спитають, що він означає. І кожен повинен мати можливість відповісти на це питання розповіддю, яка вона є – його Луганщина.

На головному фото: приклади використання продукції з візуальними елементами бренду «Луганщина МОЯ»

Распечатать
© По материалам Луганщина.ua
Наверх