Безпека в дорозі – аспект, який цікавить кожного з нас, адже майже щодня ми сідаємо в громадський транспорт, таксі, відправляємо шкільним автобусом дітей до школи. Про це – сьогоднішня наша розмова з Мариною Музиченко, головним спеціалістом відділу надання адміністративних послуг управління Укртрансбезпеки в Луганській області

Евеліна БОГДАНОВА

– Останнім часом в Україні збільшилася кількість ДТП. Яка ситуація в Луганській області?

– Управлінням Укртрансбезпеки в Луганській області ведеться облік лише тих ДТП, які сталися за участю транспортних засобів ліцензійних перевізників. У цьому напрямку збільшення кількості ДТП на Луганщині не спостерігається. За 2018 рік зафіксовано шість ДТП з постраждалими, а за аналогічний період 2017 року – сім. Але ми продовжуємо працювати над зменшенням цього рівня.

– Що входить до поняття безпеки автоперевезень?

– Це технічний стан транспортних засобів, медичний огляд водіїв і, звичайно, суспільна свідомість, яка передбачає, що пасажири оберуть лише легальних перевізників. Нелегали існують, бо їхні послуги користуються попитом. Ми і досі стикаємося з ситуаціями, коли люди звертаються зі скаргами на перевізників, не маючи жодного уявлення, до якого з них вони сіли в транспортний засіб. Користуючись нагодою, хочу звернутися до населення: будь-ласка користуйтеся лише легальними ТЗ перевізників, лише так ви можете сподіватися на безпеку вашого життя.

– І як людині визначити, що перевізник легальний?

– Існують певні зовнішні ознаки в залежності від виду перевезень. Наприклад, у рейсовому автобусі є візуальна інформація, яка містить дані перевізника, рух маршруту, початкова та кінцева точки відправлення, дані щодо страхової компанії, а на руках людина має білет – документ, який підтверджує ваше право користування послугою.

– Наскільки безпечний пасажирський транспорт в області?

– Рівень безпечності автомобільних перевезень пасажирів в області можна визначити як такий, що потребує підвищення. Саме з цією метою ми працюємо в режимі повної мобілізації наявних ресурсів – щодня посадові особи управління здійснюють рейдові перевірки дотримання перевізниками пасажирів та вантажів чинного законодавства. Вони проводяться в тісній взаємодії з працівниками національної поліції, органів СБУ, обласної та районних держадміністрацій.

– Які порушення фіксуються найчастіше?

– У першу чергу, це відсутність повного переліку необхідних дозвільних документів. Також дуже часто трапляються випадки перевезення пасажирів у більшій кількості, ніж це передбачено технічними характеристиками транспортного засобу. З певною періодичністю зустрічаються безбілетні пасажири. І якщо це нерегулярні автоперевезення, час від часу на транспорті використовуються таблички невстановленого зразку.

– Один з чинників, який впливає на якість дорожнього покриття, це велика кількість великовантажного транспорту на дорогах Луганщини. Як в Укртрансбезпеці борються з перевантаженими транспортними засобами?

– Цьогоріч в експлуатацію були введені нові габаритно-вагові пересувні комплекси, які значно підвищили ефективність діяльності управління в цій сфері. Якщо раніше габаритно-ваговий контроль здійснювався лише документально, адже всі комплекси залишилися на тимчасово непідконтрольній українській владі території, то зараз ми технічно оснащені і здійснюємо заходи державного контролю більш ефективно. Контроль здійснюється цілодобово. Майданчики, які використовуються для здійснення габаритно-вагового контролю, розміщені по всій території області в місцях найбільшої активності руху вантажного транспорту. В планах – збільшення кількості таких майданчиків.

– Як часто вантажівки виявляються перевантаженими?

– Перевантаження не є основним порушенням. Треба розуміти, що може бути перевищено або загальне навантаження, або навантаження на вісь, міжосьові відстані чи габаритні розміри.

– Чи є якась статистика рейдів?

– За рік нами було перевірено 6224 транспортних засоби і виявлено 1646 порушень. За ними складено 1400 матеріалів, винесено 450 постанов про накладення адміністративних стягнень на суму 531 тис. грн та 556 приписів. Станом на сьогодні до держбюджету було відраховано 425 тис. грн. Треба відзначити, що у регулярних перевізників найчастіше все відповідає нормам законодавства. А ланка нерегулярних, де щодня з’являються нові, потребує посиленого контролю.

– Усунення виявлених порушень контролюється?

– Наші дії передбачені постановою № 1567. Якщо під час рейдової перевірки виявляється порушення транспортного законодавства, на власника транспортного засобу складається акт, який надалі підлягає розгляду в його присутності. За результатами розгляду справи приймається рішення щодо накладення штрафних санкцій або винесення припису. Якщо перевізник не сплачує штраф, постанова направляється до органів ДВС, і це вже має доволі суттєвий вплив на порушників, адже на їхнє майно може бути накладено арешт, а їхній автотранспорт, якщо це міжнародні перевезення, не може перетнути кордони України.

10 - УТБ 2

Інспектори Укртрансбезпеки здійснюють заходи державного нагляду

Якщо складається припис, то ним передбачається певний термін для його виконання в залежності від виду порушення. Перевізник надає нам звернення про виконання припису, і ми перевіряємо усунення порушень. Якщо перевізник повторно попадає на те ж порушення, це тягне за собою накладення штрафу.

– У період відпусток люди найчастіше користуються послугами перевізників за оголошеннями. Як проводяться перевірки транспорту, який здійснює нерегулярні перевезення?

– Нерегулярні перевезення у період літніх відпусток перевіряються у посиленому режимі. Також ведеться роз’яснювальна робота, щоб люди користувалися послугами лише легальних перевізників. І це саме та ситуація, коли важливу роль грає суспільна свідомість, бо жодна служба не забезпечить людині повну безпеку, якщо вона невідповідально ставиться до власного життя. Низка важких ДТП, які трапилися в Україні в літній період, – страшний приклад.

– А щодо таксі? Можна за зовнішніми ознаками визначити, безпечною буде поїздка в таксі чи ні?

– Так, наявність ліхтаря помаранчевого кольору на даху, сигнального ліхтаря з зеленим та червоним світлом, композицій з квадратиків з обох боків авто та таксометру для ліцензованого таксі є обов’язковою. Також людина має право запитати наявність ліцензії, де вказані відомості про перевізника. У Сєвєродонецьку ринок послуг таксі більш-менш врегульований – кожен з таксистів має ліцензію або користується ліцензією перевізника, який винаймає його на роботу. А от у районах є випадки, коли таксі оформлюють ліцензію, але не оформлюють повний пакет документів.

– Скільки нелегалів працює на ринку послуг таксі Луганщини, є такі дані?

– Станом на сьогодні в області зареєстровано 2000 ліцензіатів. На жаль, наразі ми дуже обмежені в проведенні контролю через об’явлення мораторію на перевірки. І навіть за таких умов 172 ліцензії було анульовано за фактом виявлення, що ліцензії продовжували використовуватися після припинення державної реєстрації перевізника. Коли мораторій буде знято кількість анульованих ліцензій, думаю, зросте.

– Яким чином унеможливлюється отримання інспекторами на дорогах хабарів?

– Звичайно, будь-який контролюючий орган має високий рівень корупційного ризику. З початку роботи Служби було створено антикорупційний відділ, який перевіряє кожну посадову особу на наявність конфлікту інтересів, проводить перевірку корупційних ризиків. Щодня проводиться антикорупційний інструктаж. До своїх перевірок ми долучаємо громадських діячів, які слідкують за нашою роботою. Щороку посадові особи Укртрансбезпеки подають податкові декларації, які доступні широкому загалу. Сьогодні в Управлінні Укртрансбезпеки в Луганській області працює молодий персонал, ми маємо гідну зарплатню, і, запевняю, жоден з нас не хоче втратити цю роботу.

– А чи передбачена відеофіксація роботи посадових осіб під час рейдових перевірок?

– У рамках Європейської стратегії протягом поточного року планується забезпечити в повному обсязі посадових осіб Управління засобами відео- і фотоспостереження. Це, по-перше, унеможливить випадки корупції, а по-друге, матеріали відео- та фотофіксації стануть також і безпекою інспектора, доказом правомірності його дій.

На головному фото: габаритно-ваговий контроль перед в'їздом до м. Сєвєродонецьк

Распечатать
© По материалам Луганщина.ua
Наверх